Halsfluss

Ja, det drabbades jag av i veckan... inte kul alls. I tisdags på eftermiddagen fick jag ont i halsen. Det blev värre under kvällen och jag kände även att jag blev varm. Onsdag när jag vaknade kändes det som att svälja rakblad och febern var hög. Jag återvände till sängen och stannade där i princip hela dagen. Inte förrän fredag kväll lättade febern lite och det onda i halsen lättade oxå lite. Usch och fy säger jag bara- önskar ej detta ens till min värsta fiende (om jag nu har nån sån?) Skulle ha jobbat i helgen men det var ju uteslutet. I går satt jag ute en stund i solen och tittade när sambon arbetade på altan... =)  Annars har dagarna mest spenderats i liggande läge. =(   Idag kändes det riktigt bra när jag vaknade, i princip inget ont alls i halsen, dock fortfarande ordentligt svullen. På eftermiddagen var jag ganska "rantsjuk" efter att bara ha sett väggarna hemma i 4 dagar så vi for en sväng till mamma. Där skulle de kapa och klyva ved så jag passade på att fota lite.




Nu tänkte jag även visa ett ägg som jag dekorerade under påsk. Hade ett påskägg liggande sen tidigare och tänkte då att det kan man ju göra nåt kul med. Så här blev det, inget märkvärdigt alls men ganska kul.




                                                                             Egentillverkad "pin"
                                  



Kan även visa ett kort jag gjort för ett tag sen, till A som har fyllt 5 år. Gjorde ett shakercard för första gången. Man fyller ramen där stämpeln är med lite saker som skramlar när man skakar på det.




Här ser man lite småsaker bakom plasten.




I mars hade Pysslarna en skissutmaning, eller rättare sagt- man fick välja en av två skisser att inspireras av och skapa nåt. Jag valde att göra ett grattiskort. Gillade denna skiss väldigt mycket och kommer garanterat använda den igen.


Skissen är gjord av Blommig




Detta blev min tolkning och bidrag: (färgåtergivningen är usel, kortet går i grönt)




Tyvärr blev det ju ingen vinst denna gång för mig, men jag önskar vinnaren ett stort grattis för ett superduper fint bidrag!


Så, nu blir det inte mer ikväll. Nästa gång kan jag visa ett bidrag jag  gjort till Scrapoholics apriltävling. Tror vi skulle få veta resultatet imorgon. *håller tummarna*


/Jeanette

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Hoppas du mår bättre, krya på dig. Hörde att du var liggandes och risig.

Sååå UNDERBART snyggt och fint ägg du gjort, hur kommer du på allt??

Håller tummarna att du kniper vinsten hos Scrapoholig, det ska förstås bli spännande att se ditt bidrag.

Hälsa brorsan!



KRAM

2009-05-04 @ 10:09:47
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Blommig

Underbara alster du gjort! Ägget är verkligen kanonfint!

Krya på dig! Halsfluss är inte roligt!

kram

2009-05-04 @ 17:35:39
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Linda

Vilka härliga och kreativa kort du har gjort, och påskägget WOW!

Hoppas du är på benen nu=)

2009-05-05 @ 20:09:57
URL: http://familjenbacklin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test