Regn och rusk

Ja usch vilket väder det är ute. Hela helgen har det varit lågt i tak, dimmigt och regnigt. Men jag har varit ledig och det är skönt oavsett väder! Det har varit en lugn helg hemmavid- i lördags var jag en sväng till A-S och drack kaffe och surrade, sen på kvällen kom kusin A, faster M, kusinbarn J och kompis L hit. Vi skulle spela spel, äta snask och surra men det blev inget spelande men massor av det andra... =) En supertrevlig kväll med andra ord! Igår hade jag ljusparty och det var oxå trevligt, längtar till paketet med nya doftljus och ljusstakar kommer!

Ledig idag oxå pga ett byte en arbetskompis ville göra- sitter och klurar på ett beställningskort... vet inte riktigt hur jag ska göra. Det är till en karl som fyller 50 så försöker komma på nåt passande utan en massa blommor och puttinutt...

Nu är vi ganska färdiga med våran altan- det som saknas är hissgardinerna, men nu har jag iaf fått tag i tyg så det är bara sätta sig och sy...

Så här ser det nu ut på den ena sidan



Och så här på den andra sidan..  Ska ta bättre kort när gardiner och fönsterlampor är på plats, men nu har ni fått se grunden iaf. =) Känner mig mycket nöjd, längtar bara till våren nu när man kan börja sitta här ute och mysa. (och kanske ta en tupplur i soffan, hahaha)




Förra veckan bakade jag bullar, gav hälften till svärfar för han älskar bullar! Glad blev han! Gott med ljumma bullar och kall mjölk...



Nu har min kusins nya häst kommit och hon har hunnit rida ett par gånger. Jag var där och fotade förra veckan och så här fina är de tillsammans!






Som jag nämnt tidigare har jag gjort ett par kort men kan bara visa ett som når sin mottagare idag- det är till min faster som fyller år idag! Grattis M!!



En liten variant på spincard, man ska alltså försöka få paketet att snurra i skåran... En tutorial på hur man gör finns här.



Baksidan




Så, nu ska jag fortsätta grubbla på kortet jag ska göra. Ha en trevlig vecka!

/Jeanette




Kommentarer
Postat av: Ali

Så fin den nya altanen ser ut att vara. Det blir säkert jättemysigt när gardiner och belysning blir klart.



/Anneli

2009-10-26 @ 20:53:28
URL: http://alila.blogg.se/
Postat av: mona

Vilket mys ni har fått på altanen, blev verkligen jätte fint!

Själva är vi klara med hallen , det blev ocksåfint. Det känns skönt att det äntligen är klart, vi har ju haft ganska så lång betänketid.



/Kramar!

2009-10-29 @ 10:03:33
Postat av: Eivor / Ejja

Det blev jättefint!! Ska bli roligt att se allt på riktigt, kanske till helgen...

Hoppas Ni har det bra, tänker på Er.



Kram!

2009-11-02 @ 12:47:35
URL: http://eivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test